Положення про постійні комісії Кириківської селищної ради
ПОЛОЖЕННЯ
про постійні комісії Кириківської селищної ради
Це положення визначає порядок діяльності постійних комісій Кириківської селищної ради (далі - селищної ради), розроблено та діє разом із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», іншими законами України та Регламентом ради.
Розділ І. Порядок утворення, основні завдання постійних комісій
Стаття 1. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» селищна рада обирає з числа депутатів постійні комісії для попереднього розгляду і підготовки питань, що належать до відання ради, а також для сприяння приведення в життя рішень ради, органів влади вищого рівня, здійснення в межах своїх повноважень контролю за діяльністю державних органів, підприємств, об’єднань, установ, організацій, розташованих на території селищної ради.
Стаття 2. Перелік постійних комісій їх кількісний і персональний склад затверджується депутатами селищної ради. Комісії обираються радою на строк повноважень селищної ради. Комісії відповідальні перед радою та їй підзвітні.
Протягом строку повноважень селищна рада може утворювати нові постійні комісії, ліквідовувати наявні і вносити зміни до складу утворених комісій.
Стаття 3. Депутат може бути членом лише однієї постійної комісії. До складу постійних комісій не можуть бути обрані голова та секретар селищної ради.
Стаття 4. Діяльність постійних комісій координується і спрямовується головою або за його дорученням секретарем селищної ради.
Стаття 5. Постійні комісії будують свою роботу на основі Конституції України, діючого законодавства, Регламенту селищної ради, рішень ради та цього Положення; гласності у вирішенні питань, широкої ініціативи членів комісій, регулярної звітності перед радою. Вони співпрацюють з місцевими органами виконавчої влади і самоврядування, громадськими об'єднаннями, органами самоорганізації населення. Вивчають та враховують громадську думку.
Розділ ІІ. Перелік постійних комісій селищної ради
Стаття 6.
У складі селищної ради утворюються та діють такі постійні комісії:
1. З питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, підприємництва та регуляторної політики;
2. З питань освіти, культури, охорони здоров’я, молодіжної політики, соціального захисту населення, прав людини, депутатської діяльності та етики.
3. З питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, земельних відносин, природокористування та благоустрою.
Розділ III. Функції і повноваження постійних комісій
Стаття 7. Основними функціями постійних комісій є:
1. Попередній розгляд та підготовка питань, що належать до відання селищної ради, в першу чергу проекту програми соціально-економічного розвитку, бюджету селищної ради, звітів про їх виконання.
2. Підготовка висновків з питань, внесених на розгляд ради.
3. Розгляд надісланих комісіям від виконкому, підприємств, об’єднань, установ, організацій пропозицій щодо зміни показників програми соціально-економічного розвитку, бюджету селищної ради і внесення пропозицій на затвердження селищної ради.
4. Участь у підготовці проектів рішень ради і пропозицій з питань, які належать до відання селищної ради.
5. Виявлення додаткових резервів та місцевих ресурсів для поповнення бюджету та поліпшення соціально-економічного розвитку селищної ради, підготовки з цих питань пропозицій і внесення на розгляд ради.
6. Збір, вивчення, дослідження інформації з питань, що належать до компетенції постійних комісій.
7. Залучення громадських об’єднань, органів самоорганізації населення до активного сприяння у виконанні завдань, які стоять перед депутатами.
8. За дорученням голови ради розгляд заяв, звернень, скарг, пропозицій громадян.
Стаття 8. Постійні комісії з питань, що належать до повноважень селищної ради, здійснюють контроль за діяльністю органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємств і організацій, незалежно від форм власності, посадових осіб, по приведенню в життя рішень ради, власних рекомендацій, розгляду депутатських запитів, зауважень і пропозицій, висловлених на сесіях ради.
Стаття 9. Постійні комісії під час здійснення своїх функцій мають право в порядку контролю за виконанням програми соціально-економічного розвитку, рішень ради, за законністю та ефективністю витрат з місцевого бюджету делегованих повноважень ради місцевим органам виконавчої влади заслуховувати повідомлення заступника голови, начальників відділів апарату селищної ради, керівників підприємств, об’єднань, установ, організацій, вносити пропозиції з цих питань на розгляд ради. За пропозицією постійної комісії керівники цих органів і організацій, інші посадові особи зобов'язані прибути на її засідання та дати роз'яснення щодо питань, які розглядаються цією постійною комісією в порядку виконання контрольних повноважень.
Стаття 10. Постійні комісії мають право вносити пропозиції щодо порядку денного пленарного засідання селищної ради, робити на них доповіді і співдоповіді з питань, віднесених до їх відання, визначати доповідачів (співдоповідачів), вносити пропозиції щодо проведення позачергової сесії.
Стаття 11. Постійні комісії зобов'язані:
1.Якісно здійснювати попередній розгляд питань, редагування проектів рішень, що належать до їх відання.
2.Періодично звітувати перед селищною радою про свою роботу.
3.Своєчасно виконувати доручення ради та інформувати про хід їх виконання.
4. Вивчати і враховувати у своїй діяльності громадську думку, розглядати листи громадян у яких містяться пропозиції щодо вдосконалення роботи органів місцевого самоврядування.
Розділ IV. Функціональна спрямованість роботи постійних комісій
Функціональна спрямованість роботи постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, підприємництва та регуляторної політики
Стаття 12. Попередньо розглядає внесені місцевими органами виконавчої влади на затвердження місцевий бюджет та звіти про його виконання, вносить свої висновки. Розглядає та погоджує надіслані від галузевих комісій висновки та пропозиції щодо селищного бюджету.
Здійснює контроль за виконанням селищного бюджету, своєчасним і повним фінансуванням усіх заходів, передбачених програмою, а також питання діяльності підприємств, об’єднань, організацій, установ, розташованих на території селищної ради, щодо фінансування кредитування підвідомчих підприємств і організацій.
Веде роботу по виявленню внутрішньогосподарських резервів виробництва, додаткових надходжень у місцевий бюджет, посиленню режиму економії по витрачанню державних коштів та коштів місцевого бюджету.
У межах своєї компетенції вивчає та вносить конкретні пропозиції щодо зміцнення економіки відповідних підприємств, об’єднань, установ, організацій.
Вивчає стан справ та здійснює контроль за виконанням програми соціально-економічного розвитку, за залученням іноземних та вітчизняних інвестицій у відповідній галузі народного господарства. Вносить раді відповідні рекомендації.
Розглядає та вивчає проекти регуляторних актів, що заплановані до розгляду на сесії селищної ради.
Готує експертний висновок щодо регуляторного впливу, внесеного проекту регуляторного акту, на відповідність його вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Представляє на пленарному засіданні сесії селищної ради експертні висновки щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам статей 4 та 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Вивчає стан справ та здійснює контроль за виконанням Програми, рішень ради і зазначених питань, зокрема:
- вносить пропозиції щодо встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених законом;
- вносить пропозиції щодо утворення позабюджетних цільових (у тому числі валютних) коштів, розробляє положення про ці кошти, розглядає звіти про використання зазначених коштів;
- готує висновки та пропозиції щодо випуску місцевих позик, отримання позик і інших місцевих бюджетів та джерел, а також щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;
- готує висновки та пропозиції щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах;
- подає пропозиції про встановлення для підприємств, установ, що організаційно належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частин прибутку, яка підлягає до відрахування до місцевого бюджету.
Вносить пропозиції про створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб).
Ознайомлення з оприлюдненими проектами регуляторних актів.
Розгляд пропозицій щодо необхідності підготовки проектів регуляторних актів, а також про необхідність їх перегляду.
Функціональна спрямованість роботи постійної комісії з питань освіти, культури, охорони здоров’я, молодіжної політики, соціального захисту населення, прав людини, депутатської діяльності та етики.
Стаття 13. Попередньо розглядає програму соціально-економічного розвитку селищної з питань освіти, культури, охорони здоров’я і соціального захисту населення.
Вивчає стан справ та здійснює контроль за виконанням програми, рішень ради із зазначених питань, зокрема:
- за медичним обслуговуванням населення на підвідомчій території, за поліпшенням роботи медико-санітарних закладів, проведенням санітарно-профілактичних заходів, забезпеченням санітарного стану сіл та селища ради, місць масового відпочинку громадян, комунальних підприємств;
- здійснює контроль за роботою та зміцненням матеріально-технічної бази закладів освіти, культури та інших об'єктів соціально-культурного призначення на підвідомчій території, за використанням бюджетних коштів на їх поточне утримання та здійснення капітальних видатків, забезпечення їх обладнанням інвентарем та паливом;
- за ходом підготовки навчальних, дошкільних закладів до навчального року на підвідомчій території;
- за здійсненням у місті молодіжної політики та розвитку спорту на підвідомчій території;
Бере участь у розробці та здійсненні заходів щодо забезпечення законності, охорони порядку, прав та інтересів громадян їх правового виховання на території ради, розвитку громади.
Аналізує та перевіряє дотримання законності в діяльності органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств і об'єднань всіх форм власності в межах своєї компетенції.
Здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства у питаннях запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, надає селищному голові, секретарю ради, депутатам селищної ради консультації та роз’яснення щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками у відповідності до Регламенту селищної ради.
Готує висновки до проектів рішень ради, які передбачають за їх порушення адміністративну відповідальність також з інших питань, що належать до відання комісії.
Розглядає питання, пов’язані з удосконаленням правового регулювання конституційних прав і свобод людини із забезпеченням законності та правопорядку.
Перевіряє стан роботи в організації прийому громадян, розгляду їх заяв, скарг, листів.
Розглядає пропозиції депутатів, постійних комісій щодо Регламенту роботи ради і вносить їх на розгляд ради.
Дає пояснення депутатам, іншим учасникам пленарного засідання ради щодо застосування положень Регламенту роботи селищної ради, розглядає пропозиції щодо змін та доповнень до Регламенту.
Розглядає заяви депутатів про дострокове припинення депутатських повноважень.
Здійснює контроль за своєчасним розглядом керівниками управлінь місцевого самоврядування, підприємств, об'єднань, установ, організацій звернень депутатів селищної ради.
Розглядає питання про практику обліку та реалізації державними і громадськими органами, підприємствами, об’єднаннями, установами, організаціями пропозицій і запитів депутатів селищної ради, висловлених на сесіях ради; зборах трудових колективів за місцем проживання населення, громадських організаціях.
За дорученням ради готує рекомендації з питань, пов’язаних з депутатською діяльністю, а також організовує заслуховування повідомлень депутатів про їх роботу в раді, про виконання ними депутатських обов’язків, рішень та доручень ради, постійних комісій.
Готує висновки з питань, пов’язаних з гарантіями депутатської діяльності, відкликанням депутата, або в зв’язку із введенням в дію обвинувального судового вироку щодо депутата.
Розглядає питання, пов’язані з дотриманням кожним депутатом норм етики та моралі.
Розглядає питання щодо дострокового припинення повноважень селищного голови, інших посадових осіб, що обирались, затверджувались, призначались або погоджувались селищною радою.
Функціональна спрямованість постійної комісії з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження, транспорту, земельних відносин, природокористування та благоустрою.
Стаття 14. Комісія попередньо розглядає внесені виконавчим комітетом на затвердження - програму соціально-економічного розвитку, звіти про її виконання, розглядає та погоджує надіслані від галузевих комісій висновки та пропозиції щодо програми соціально-економічного розвитку, звіти про її виконання, здійснює контроль за виконанням програми соціально-економічного розвитку, а також питання діяльності відділів апарату селищної ради, підприємств, об’єднань, організацій, установ, розташованих на підвідомчій території.
Попередньо розглядає програму соціально-економічного розвитку селищної ради та звіти про її виконання з питань землекористування.
Комісія попередньо розглядає та узгоджує проекти нормативних актів, що стосуються питань земельних відносин та плати за землю.
Надає рекомендації, які стосуються надання дозволів на проектування та спорудження об'єктів містобудування, виділення земельних ділянок для цих цілей.
Розглядає питання вилучення, надання в користування та передачу у приватну власність земельних ділянок згідно з чинним законодавством, погоджує проекти землеустрою.
Надає пропозиції стосовно використання та забудови земельних ділянок на території селищної ради.
Здійснює розгляд заяв, листів громадян із земельних питань, готує висновки та подає на розгляд ради.
Попередньо розглядає проекти програм приватизації, що подаються селищній раді на затвердження:
- готує пропозиції щодо відчуження, відповідно до закону, комунального та безхазяйного майна;
- розглядає та вносить пропозиції щодо переліку об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.
Вносить пропозиції про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого, в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Вивчає стан справ на підприємствах організаціях щодо створення нових робочих місць та вносить відповідні пропозиції.
Вивчає стан справ та здійснює контроль:
- за дотриманням санітарного стану джерел водопостачання, роботою промислових підприємств щодо будівництва і утримання в належному стані водоочисних споруд, запобігання забрудненню стічними водами водоймищ і джерел водопостачання, недопущення шкідливих викидів промислових підприємств в атмосферу;
- за використанням зон масового відпочинку їх обладнанням і благоустроєм.
Розділ V. Організація роботи постійних комісій
Стаття 15. Постійні комісії селищної ради організовують свою роботу відповідно до Регламенту роботи селищної ради та цього Положення.
Стаття 16. Основною формою роботи комісії є засідання, які можуть проводитись як у день засідання ради, так і в період між пленарними засіданнями.
У разі неможливості прибуття на засідання комісії членів комісії завчасно повідомляємо про це голову постійної комісії, апарат селищної ради.
(статтю 16 викладено в новій редакції згідно з рішенням сорок першої сесії селищної ради восьмого скликання від 24.07.2024 р.)
Стаття 17. У засіданнях комісії можуть брати участь селищний голова та секретар селищної ради з правом голосу та депутати, які не входять до складу даної комісії, але зацікавлені у вирішенні того чи іншого питання з правом дорадчого голосу.
Стаття 18. На засідання комісії можуть запрошуватись представники органів виконавчої влади і самоврядування, органів самоорганізації населення, спеціалісти, окремі громадяни, представники преси.
Постійні комісії можуть проводить виїзні засідання в органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем розташування об’єктів, що є предметом розгляду (земельні ділянки, об’єкти нерухомості тощо).
Стаття 19. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є повноважним, якщо в ньому бере участь більше половини депутатів від загального складу комісії.
Засідання постійної комісії транслюється в мережі Інтернет у режимі реального часу та підлягає відеофіксації з подальшим зберіганням та оприлюдненням відеозапису засідання на умовах і в порядку, визначених частиною вісімнадцятою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні.
(статтю 19 викладено в новій редакції згідно з рішенням сорок першої сесії селищної ради восьмого скликання від 24.07.2024 р.)
Стаття 20. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності – заступником голови або секретарем комісії.
(статтю 20 викладено в новій редакції згідно з рішенням сорок першої сесії селищної ради восьмого скликання від 24.07.2024 р.)
Стаття 21. Проєкти порядку денного засідань постійної комісії ради, висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
(статтю 21 викладено в новій редакції згідно з рішенням сорок першої сесії селищної ради восьмого скликання від 24.07.2024 р.)
Стаття 22. Кожна постійна комісія обирає з числа своїх членів заступника голови і секретаря комісії.
Стаття 23. Керівництво постійними комісіями, організація їх роботи покладається на голів постійних комісій в разі їх відсутності - на заступників чи секретарів.
Стаття 24. Спільне засідання комісій.
1. За дорученням ради, селищного голови, секретаря селищної ради чи за рішенням двох або більше постійних комісій, прийнятого на засіданні цих комісій і оформлених документально, проводиться спільне засідання постійних комісій ради.
2. Головує на такому засіданні один із голів постійних комісій, що беруть участь у засіданні, якому доручили головування.
3.Спільне засідання постійних комісій вважається дійсним, якщо в ньому беруть участь представники від задіяних постійних комісій і спільним голосуванням визнають легітимність засідання.
4. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх депутатів.
5.Протокол спільного засідання підписується згідно Регламенту та цього Положення.
Стаття 25. Голова постійної комісії:
1. Розподіляє обов'язки між членами комісії, надсилає їм матеріали і документи, пов’язані з діяльністю комісії.
2. Представляє комісію у відносинах з органами влади, громадськими організаціями, підприємствами, об’єднаннями, установами, організаціями, депутатами ради.
3. Організовує роботу щодо виконання рішень комісії, інформує її членів про хід їх виконання.
4. Доповідає селищній раді про роботу комісії, реалізацію державними органами і громадськими організаціями, установами, підприємствами, об’єднаннями її рекомендацій та пропозицій.
5. За дорученням комісії виступає з доповідями та співдоповідями на сесіях ради.
6. Запрошує для участі в засіданнях комісії представників державних, громадських органів, підприємств, об’єднань, установ, організацій, спеціалістів.
7. Спільні засідання веде один із голів постійних комісій за взаємним погодженням.
Стаття 26. Заступник голови комісії.
1. Допомагає голові комісії в організації роботи комісії, виконує за дорученням голови окремі його функції, виконує обов'язки голови комісії у разі його відсутності.
2. Організовує проведення оглядів, рейдів.
3. Аналізує стан реагування відповідних служб на рекомендації постійних комісій.
Стаття 27. Секретар постійної комісії:
1. Готує проекти планів роботи комісії.
2. Оформляє протоколи засідань, веде діловодство комісії, своєчасно надсилає виконавцям висновки та рекомендації комісії, слідкує за своєчасним надходженням від них відповідей, інформацій.
3. Проводить облік роботи, яка виконується членами комісії.
4. Повідомляє членам комісії про дату, час і місце проведення засідань.
5. У разі необхідності запрошує для участі в засіданні комісії представників підприємств, об’єднань, установ, організацій, розташованих на території селищної ради.
6. У разі відсутності на засіданні секретаря комісії, його обов’язки виконує секретар засідання, обраний із числа членів комісії, який підписує протокол даного засідання.
Стаття 28. Члени постійних комісій:
1. З обов'язані брати участь в діяльності комісії, підготовчих груп, сприяти втіленню в життя її рішень, здійснювати контроль за їх виконанням, виконувати доручення комісії.
2. Користуються ухвальним голосом з усіх питань, які розглядаються комісією, пропонують питання для вивчення і розгляду комісіями, беруть участь в їх підготовці та обговоренні.
3. За дорученням комісії і з власної ініціативи вивчають на місцях питання, які належать до її відання, пропозиції державних, громадських органів, організацій, громадян та повідомляють про свої висновки і пропозиції також виконують інші доручення комісії.
4. Член комісії, пропозиції якого не підтримані комісією, або не згодний з її рішенням, може викласти свою думку під час обговорення даного питання на сесії чи повідомити про неї в письмовій формі голову ради.
Стаття 29. Постійна комісія може заслуховувати на своїх засіданнях інформації депутатів, які входять до складу постійних комісій, про виконання ними обов'язків та доручень комісії.
Стаття 30. Висновки та рекомендації, прийняті комісіями спільно, підписуються головами відповідних комісій. Протоколи засідань комісії, в яких зазначаються результати поіменного голосування, підписуються головою і секретарем комісії. Протоколи спільних засідань комісій, в яких зазначаються результати поіменного голосування, підписуються головами та секретарями відповідних комісій. Протоколи, довідки, інша документація постійних комісій зберігається у селищній раді, після закінчення строку повноважень ради матеріали комісій направляються до архівної установи органів архів виконавчої влади».
(статтю 30 викладено в новій редакції згідно з рішенням сорок першої сесії селищної ради восьмого скликання від 24.07.2024 р.)
Розділ VI. Організаційне, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення діяльності постійних комісій селищної ради
Стаття 31. Апарат селищної ради:
1. Допомагає постійним комісіям у підготовці та складанні планів роботи, їх погодженні з планами роботи інших комісій, в цілому ради.
2. Забезпечує участь комісій у підготовці питань, внесених на розгляд ради.
3. Сприяє комісіям в організаційній роботі по практичному втіленню в життя рішень ради, власних рекомендацій.
4. Надає допомогу постійним комісіям у проведенні перевірок, рейдів, засідань, виїздів.
5. Сприяє своєчасному розгляду рекомендацій комісій в органах виконавчої влади, на підприємствах об’єднаннях, установах, організаціях, розташованих на території селищної ради, незалежно від їх відомчого підпорядкування.
6. Інформує постійні комісії про стан справ щодо соціально-економічного розвитку сіл та селища.
7. Організує навчання голів, їх заступників, секретарів та членів комісій, узагальнює і розповсюджує досвід роботи комісій, депутатів.
8. Розглядає в 10-денний строк пропозиції, внесені постійними комісіями.
9. Вносить на розгляд ради питання діяльності постійних комісій, заслуховування їх звітів.
10. У разі необхідності передає в постійні комісії проекти рішень ради для попереднього або додаткового їх розгляду.
11. Забезпечує ведення діловодства та інше матеріально-технічне обслуговування комісій.